The projects listed below fulfil the criterion of being tagged with the keyword "teaching-related" in the university's research portal. These are research and structural development projects that are generally financed by third-party funds. The projects are sorted chronologically by start date (newest first).
Please use the input field for the free text search to search for personal names, project titles or subjects or departments.
Showing results 11 - 20 out of 43
ReBiNiS: Religionsbezogene Bildung in niedersächsischen Schulen - eine repräsentative empirische Untersuchung
Fuchs, M. E., Hohensee, E., Schröder, B. & Stephan, J.
1 Oct 2019 → 30 Jun 2023
Project: Research
TRANS-FLIPP-CLASS: Trans-flipping the Classroom in an Inclusive Learning Community
Lange, D.
1 Sept 2019 → 31 Aug 2022
Project: Research
Transformative Horizons. International Teacher Education as Opportunity for Multicultural, Multilingual and Transformative Experience
Lindmeier, B.
1 Aug 2019 → 31 Dec 2022
Project: Research
Projekt Innovation Plus (2019/20); Nummer 070
Schanze, S.
1 Apr 2019 → 31 Mar 2020
Project: Other
FöABv: Promoting vocational education-related standards of behaviour in classroom teaching in pre-vocational training measures
Thielen, M. O.
1 Mar 2019 → 31 Dec 2020
Project: Research
digiPro: Improving understanding Chemistry by using a digital problem-based learning environment
Schanze, S. & Zehler, D.
1 Jan 2019 → 31 Dec 2022
Project: Research
Leibniz-Prinzip: "Moderne Lernformate – digital, reflexiv, didaktisch strukturiert"; Handlungsfeld 2 im Verbundprojekt "Förderung von Reflektierter Handlungsfähigkeit als einer entscheidenden, berufsbiographisch zu entwickelnden Schlüsselkompetenz für langfristig erfolgreiches Lehrerhandeln"
Schanze, S., Papenbrock, J., Becker, T., Hochmuth, R., Friege, G., Weßnigk, S., Lindmeier, B., Bonorden, M., Khellaf, S., Pätzold, F., Schaber, M. & von der Heide, R. M.
1 Jan 2019 → 31 Dec 2023
Project: Research
URL: Project website
Leibniz-Prinzip: "Praxisphasen entwickeln – mit Qualitätsstandards in die Schule"; Handlungsfeld 3 im Verbundprojekt zur "Förderung von Reflektierter Handlungsfähigkeit als einer entscheidenden, berufsbiographisch zu entwickelnden Schlüsselkompetenz für langfristig erfolgreiches Lehrerhandeln"
Gillen, J., Lindmeier, B., Wernet, A., Zizek, B., Meyer, C., Müller, K., Rössler, A., Günter, S., Krüger, A., Gautel, B., Pachale, H. H., Schafferschik, A., Labede, J. & Vogelsang, S.
1 Jan 2019 → 31 Dec 2023
Project: Research
URL: project website
Leibniz-Prinzip: "Lernen im Spannungsfeld von Heterogenität, Individualisierung und Kooperation"; Handlungsfeld 1 im Verbundprojekt "Förderung von Reflektierter Handlungsfähigkeit als einer entscheidenden, berufsbiographisch zu entwickelnden Schlüsselkompetenz für langfristig erfolgreiches Lehrerhandeln"
Nehring, A., Bickes, H., Blell, G., Alberts, W., Schomaker, C., Werning, R., Wagner, B. & Binanzer, A.
1 Jan 2019 → 31 Dec 2023
Project: Research
URL: project website
Leibniz-Prinzip: Verbundprojekt: Förderung von Reflektierter Handlungsfähigkeit als einer entscheidenen, berufsbiographisch zu entwickelnden Schlüsselkompetenz für langfristig erfolgreiches Lehrerhandeln
Gillen, J., Lindmeier, B., Müller, K., Schanze, S., Nehring, A., Labede, J., Schröder, C. A., von Roux, Y., Jambor, T., Paehr, J. & Krüger, A.
1 Jan 2019 → 31 Dec 2023
Project: Research