How Learnweb Can Support Science Education Research on Climate Change in Social Media

verfasst von
Apoorva Upadhyaya, Catharina Pfeiffer, Oleh Astappiev, Ivana Marenzi, Stefanie Lenzer, Andreas Nehring, Marco Fisichella
Abstract

We describe pilot study results evaluating how Learnweb’s search and activity logs and eye tracking features can help to answer research questions of the SoMeCliCS project. We explored the extent to which students’ information-seeking behavior can be tracked on a social media platform and how useful the results can be for science education.

Organisationseinheit(en)
Forschungszentrum L3S
Fachgebiet Didaktik der Chemie
Fachgebiet Wissensbasierte Systeme
Leibniz School of Education
Institut für Didaktik der Naturwissenschaften
Typ
Aufsatz in Konferenzband
Seiten
149-154
Anzahl der Seiten
6
Publikationsdatum
2023
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Signalverarbeitung, Steuerungs- und Systemtechnik, Computernetzwerke und -kommunikation
Ziele für nachhaltige Entwicklung
SDG 13 – Klimaschutzmaßnahmen
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1007/978-3-031-20617-7_19 (Zugang: Geschlossen)
 

Details im Forschungsportal „Research@Leibniz University“